22 augustus 2017

Quilt met Kleur!

Sutton Grange van Di Ford

Toen ik een jaar of 4 geleden begon met quilten, ging mijn hart direct sneller kloppen van de quilts van Di Ford.

Haar patronen en de afwisseling daarin, maken dat het steeds leuk blijft om er aan te werken.
En ook misschien wel omdat er zoveel mogelijkheden zijn om je eigen twist aan te brengen.

Bij mijn affo's is de 'Sarah Morrell'. Veel van Di Ford en ook wat van mijzelf.

Bij mijn ufo's ligt mijn interpretatie van 'Maggie Grace's quilt' klaar om afgemaakt te worden.

Natuurlijk heb ik ook het 2e boek van Di gekocht en als je dat dan doorkijkt, zou je willen dat je even niets anders hoefde te doen dan alleen maar quilten.

De Sutton Grange had gelijk mijn aandacht omdat er zoveel leuke afwisseling in die quilt zit. Ik bleek diverse van de gebruikte stoffen (van de serie 'Peace en Unity' van Judie Rothermel ) in huis te hebben. Dus dat kwam mooi uit.

Wat ontbrak was de randstof. Daarom naar de winkel van Petra Prins. Een winkel, redelijk dicht in de buurt en helemaal zoals een quiltwinkel moet zijn! 
Gerda denkt altijd fijn mee en toen ik naar een 'veilige' randstof vroeg kwam zij met deze:

Dat was wel even wat anders dan veilig! Een prachtige stof met ikat-achtige sfeer. 
Maar ook rood, en ik ben niet zo van het rood. 
Toch sprak het mij wel aan.

Omdat ik nog nooit spijt heb gehad van stoffen die Gerda adviseert, heb ik genoeg meegenomen.
Kort daarop brak de zomervakantie aan. 
Grote doos met stof, boek en naaigerei meegenomen naar ons vakantiehuis en daar heerlijk gepatcht en geappliqeerd.

En zo werd het, toen het middenstuk af was en het eerste deel van de rand was aangezet.

In het gras, in de zon met wat schaduwvlekken van de bomen

Met 2 randen 

En met 3, nu ook al 2 hoekblokken

En met 4 randen en 4 hoekblokken

Zoals je kunt zien ontbreekt nog de broderie perse. 
Ik heb nog maar 4 van die blauwe bloemetjes die voor het middenblok worden gebruikt. 
Die stof is ook niet meer te krijgen ( tenminste, ik heb flink gezocht op internet en kon het niet meer vinden) dus ik moet op zoek naar iets anders. 
Misschien broderie perse, maar ik denk er ook over zelf bloemetjes te maken en te appliqueren. Iets met rood of zo. Nog even over denken.....
En dat maakt het ook weer leuk en uniek.

De rand die nu aan de beurt is, bestaat uit vierhoeken met daarin cirkels. 
Nu vind ik het heerlijk om hexagonnen te maken, 
dus daarom wordt het een rand met hexjes. 
Op mijn gemak stempelen, lange rijen naaien, en dan een soort van zig-zag naad om de rijen aan elkaar te verbinden. Heerlijk werkje!
De stofjes zijn uitgezocht en het wordt een verzameling van kleur.  
Random aan elkaar gezet.

De vakantie is weer voorbij. School is begonnen.
Voorbereidingen zijn getroffen, de jaaropening en de personeelsvergaderingen zijn achter de rug. Fijn om elkaar weer te ontmoeten.
Morgen komen de nieuwe 1e klassers, leerlingen vers van de basisschool, die het allemaal maar spannend vinden en nog wat onwennig rondlopen.
( is wel over hoor, als het eenmaal herfst is!) 
En 2e klassers, die dat vorig jaar ook hadden, maar nu heerlijk stoer zijn!

En daardoor is er wat minder tijd voor quilten. Toch gaat het mij vast wel lukken om 's avonds nog een steekje te zetten!

Love the process,

Betsy

5 opmerkingen:

  1. Gewaagde maar een zeer goede keuze Betsy!
    Gezellig blogje heb je alweer geschreven.
    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig Betsy! Toen ik de stof zag had ik ook zo iets van: Oei! Heftig! Maar verwerkt in de rand is het top!
    Heerlijk om een quilt rand voor rand te zien groeien, vooral als je wat meer kan quilten tijdens een vakantie.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het staat prachtig...en wat leuk om te zien hoe de quilt groeit!
    Dank je wel voor je lieve woorden..moet ervan blozen..*ü*
    Hele fijne dag !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Via jouw lieve reactie op mijn blog, kwam ik op het piepjonge blog van jou terecht, en wat een mooie dingen zijn daar nu al op te zien! Je middenblok met de perfect gekozen randstof is al heel veelbelovend, en je applicatiewerk is super! Ik zet je blog in mijn leeslijst, want ik ga je graag volgen.
    Groetjes van Ageeth.